دبیرستان نمونه دولتی شهید بینایی (دوره اول)
     
درج مطلب
 
     
درج مطلب
 
⭕️موضوع: نحوه در ذهن ماندن مطالب درسی و عدم فراموشی
1🔹برای هر درسی بدون استثناء پیش مطالعه داشته باشید .
یعنی شب قبل از کلاس رفتن یک نگاه سطحی به درس مورد نظربیاندازید ، مشابهروزنامه خوانی ، این کار باعث میشود حافظه کوتاه مدت شما فعال شود .
2🔹سرکلاس به دقت به درس دادن معلم توجه کنید به نحوی که صد درصد یادگیری مطالب در کلاس انجام شود . این کار باعث تقویت حافظه میان مدت شما میشود .
3🔹 پس از برگشتن از کلاس و استراحت کوتاه مدت ، تمام درس هایی که در طی روز یعنی در مدرسه خوانده اید ، تکلیف و یا تمرین های آن را همان روز انجام بدهید این یعنی همان حافظه بلند مدت که کمک نهای میکند شما به راحتی یادگیریهای خود را فراموش نکنید.
4🔹در پایان شب مجددا مطالبی که در طی روز خوانده اید را مرور کنید و در نهایت به مطالب دروس فردا به صورت روزنامه ای نگاه بیاندازید یعنی حافظه کوتاه مدت خود را برای درسهای بعدی فعال کنید.
     
اخبار/مقالات
     
درج مطلب
     
درج مطلب
 
 

چگونه بابرنامه باشم    ؟   

 یکی از نکات اصلی در اتلاف وقت این است که زمان‌های اتلاف وقت خود را بشناسید؛ یعنی دقیقاً بدانید هر روز در چه زمانی اتلاف وقت دارید و در آن زمان به چه کاری می‌پردازید.

 

یکی از بهترین راهکارها این است که بررسی کنید که در روز چند ساعت می‌توانید مطالعه کنید. البته در این کار اغراق نکنید!

مثلاً شاید می‌توانید در روز شنبه با وجود مدرسه و استراحت‌ها و صرف ناهار و شام 5 ساعت مطالعه‌ی مفید داشته باشید و در روزهای تعطیل حدقل 8 ساعت مطالعه کنید.

وقتی برنامه‌ی آن روز را اجرا کردید ببینید از آن زمانی که نوشته‌اید چه‌قدر فاصله دارید و آن زمان‌هایی که در آن روز کم‌کاری کرده‌اید و اتلاف وقت داشته‌اید صرف چه کاری کرده‌اید.

این کار را برای هر روز انجام دهید و دلیل اتلاف وقت خود را پیدا کنید.

می‌توانید برای کاهش اتلاف وقت‌های خود به چند صورت هدف‌گذاری کنید:

-      در پایان هر روزی که اتلاف وقت داشتید سعی کنید برای فردا یکی از دلایل اتلاف وقت خود را کاهش دهید.

-      اگر اتلاف وقت‌های شما در هر روز متفاوت با روزهای دیگر و مخصوص به آن روز است می‌‌توانید برای هفته‌ی بعد خود هر روز را با روز مورد نظر در هفته‌ی گذشته مقایسه کنید و برای کاهش اتلاف وقت هدف‌گذاری کنید.

-      مورد دیگر اتلاف وقت‌هایی است که در طی رفت و آمدهای مدرسه، کلاس و... دارید. همیشه خلاصه‌ای از درسی که نیاز به مرور زیاد دارد به همراه داشته باشید یا از فلش‌کارت استفاده کنید.

 

شما چه استراتژی‌ای برای کاهش اتلاف وقت خود دارید؟

 

     
پیام رسان
گیرنده
  درج مطلب  
 
40 توصيه ی کاربردی فرويد به دخترش آنا 👇👇👇
 
زمانی که فروید(بزرگترین روانشناس دنیا) آنا دختر 16 ساله خود را ترک می کرد تا وی استقلال زندگی پیدا کند، تنها 40 نکته به او گوشزد کرد و به گفته خود آنا با اجرای این 40 نکته وی توانست با ایجاد آرامش در خود، در سن 28 سالگی بزرگترین نظریه پرداز روانشناسی شخصیت زمان خود شود. این 40 نکته از این قرار است.
آنای عزیزم زندگی تو می‌تواند به زیبایی رویاهایت باشد.
فقط باید باور داشته باشی که می‌توانی کارهای ساده‌ای انجام بدی.
هر روز این 40 نکته را به کار بگیر و از زندگی خود لذت ببر.
🔹سلامتی: 
1- آب فراوان بنوش.
2- مثل یک پادشاه صبحانه، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخور.
3- بیشتر از سبزیجات استفاده کن.
4- بااین 3 تا E زندگی کن:
Energy (انرژی)
Enthusiasm (شور و اشتیاق)
Empathy (دلسوزی و همدلی)
5- از ورزش کمک بگیر.
6- بیشتر بازی کن.
7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوان؛
8- روزانه 10 دقیقه سکوت کن و به تفکر بپرداز.
9- 7 ساعت بخواب.
10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کن و در حین پیاده‌روی، لبخند بزن.
🔸شخصیت: 
11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکن: تو نمی‌دانی که بین آنها چه می‌گذرد.
12- افکار منفی نداشته باش، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کن.
13- بیش از حد توان خود کاری انجام نده.
14- خیلی خود را جدی نگیر.
15- انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکن.
16- وقتی بیدار هستی بیشتر خیال‌پردازی کن.
17- حسادت یعنی اتلاف وقت، تو هر چه را که باید داشته باشی، داری.
18- گذشته را فراموش کن.. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیار. این کار آرامش زمان حال تو را از بین می‌برد.
19- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشی. نسبت به دیگران تنفر نداشته باش.
20- با گذشته خود رفیق باش تا زمان حال خود را خراب نکنی.
21- هیچ کس مسئول خوشحال کردن تو نیست، مگر خود تو.
22- بدان که زندگی مدرسه‌ای است که باید در آن چیزهایی بیاموزی. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.
23- بیشتر بخند و لبخند بزن.
24- مجبور نیستی که در هر بحثی برنده شوی. زمانی هم مخالفت وجود دارد.
🔹جامعه:
25- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزن.
26- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخش.
27- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخش.
28- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذران.
29- سعی کن حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنی.
30- اینکه دیگران راجع به تو چه فکری می‌کنند، به تو مربوط نیست.
31- زمان بیماری شغل تو به کمک تو نمی‌آید، بلکه دوستان تو به تو مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باش
🔸زندگی: 
32- کارهای مثبت انجام بده.
33- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجوی.
34- عشق درمان‌گر هر چیزی است.
35- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.
36- مهم نیست که چه احساسی داری، باید به پا خیزی، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنی.
37- مطمئن باش که بهترین هم می‌آید.
38- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوی، باید از خدای خود شاكر باشي.
39- بخش عمده درون تو شاد است، بنابراین خوشحال باش. 
آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین: 
40- کمک کن تا پیامهای مثبت همیشه در جهان جاری باشد و بازتاب آنرا در زندگیت ببین.

 
   
نقشه سایت